FANDOM

Lum

Lum

Lum
(jap. ラム, Ramu) - fikcyjna postać, bohaterka mangi i amine Rumiko Takachashi, Urusei Yatsura. Jest często uważana za główną bohaterkę serii, choć sama Takachashi utrzymaywała się prz stwierdzeniu, że to Ataru Moroboshi jest jej głównym bohaterem. Imię Lum pochodzi od nazwiska znanej w latach 80-tych modelki, Agnes Lum, znanej przez Rumiko Takachashi pod pseudonimem "Lum", bądź "Rum".

Lum jest kosmitką z gatunku "Oni", córka władcy planety Oniobishi. Posiada zdolność latania i generowania wyładowań elektrycznych. Nosi charakterystyczne buty i bikini w kolorze tygrysiej skóry. Lum ma zgrabną figurę, zielone włosy, a na głowie umieszczone dwa małe różki, dzięki którym potrafi latać i władać energią elektryczną.

HistoriaEdytuj

Lum dorastała na rodzinnej planecie Oniobishi. Uczęszczała do szkoły podstawowej razem z Benten, boginią szczęścia, Oyuki, księżniczką lodu oraz Ran. Lum słynęła z częstego wpadania w kłopoty, za które często winę brala Ran, natomiast sama Lum wychodziła z nich bez szwanku. Te wydarzenia sprawiły, że później sama Ran zaczęła szukać zemsty na przyjaciółce. W liceum, popularnosć Lum, Benten i Oyuki wzrosła, ponieważ zostały one szkolną paczką. Później Lum zaręczyła się z kosmitą imieniem Rei, ale odrzuciła go z powodu jego głupoty. Kiedy miała siedemnaście lat, jej ojciec zapragną podbić planetę Ziemia i to wydarzenie odmieniło jej życie na zawsze.

Tego dnia, Lum i Ataru spotkali się po raz pierwszy. Twarz Ataru została przpadkowo wylosowana przez komputer na obrońcę Ziemii. Miał zmierzyć się w konkurencji z Lum i złapać ją za jej rogi, aby uratować planetę przed inwazją obcych. Ataru obiecał swojej ówczesnej dziewczynie, Shinobu, że jeżeli wygra konkurencję, poślubi ją. Kiedy zwyciężył i złapał Lum, oświadczył: "Wreszcie będę mógł ją poślubić!" Lum błędnie zinterpretowała słowa Ataru i odczytała je jako propozycję złożoną jej samej i przyjęła oświadczyny. Ponieważ zobowiązania są święte na planecie Lum, dziewczyna decyduje się zostanie żoną Ataru i spędzenia z nim reszty życia. Od tego czasu wchodzi w życie chłopaka jako "kochająca żona" i ku wielkiemu rozczarowaniu Ataru, zaczyna walczyć z jego skłonnością do flirtów.

Lumchan

Lum (manga)

Lamuchan

Lum (anime)

OsobowośćEdytuj

Z powodu swej wyjątkowej urody, Lum cieszy się dużym powodzeniem wśród chłopców z liceum Tomobiki. Mimo to, odrzuca zaloty, ponieważ interesuje ją jedynie Ataru. Lum większość czasu spędza na spokojnym nic nierobieniu, ciesząc się zarówno urokami, jak i dziwactwami życia na Ziemi. Jest jednak skłonna do gniewu, potrafi szybko zareagować, kiedy ktoś ją zdenerwuje (szczególnie Ataru) miotając silnymi wyładowaniami elektrycznymi. Gdy zagrożenie mija, Lum szybko wraca do swojego zwykłego, wesołego usposobienia. Lum jest bardzo inteligentna, ale mimo to naiwna, jeżeli chodzi o sprawy życia na Ziemi. Nie rozumie, dlaczego inni chłopcy ze szkoły uważają, że Ataru nie jest odpowiednim chłopakiem dla niej. Z uczniami z liceum Tomobiki Lum utrzymuje dobre relacje. Lum posiada cechy idealnej żony i synowej, typowej dla japońskiego społeczeństwa: troszcy się o swojego ukochanego, a kiedy nie jest zajęta, pomaga "teściowej" w pracach domowych. Przy pomocy kosmicznej technologii, Lum dobrze przystosowuje siędo życia na Ziemi. Jest dobrze zorientowana w dziedzinie technologii, w swoim zanadrzu ma wiele elektronicznych gadżetów (te najdziwniejsze ukrywa w górnej części swojego bikini). Lum lubi pić sos tabasco, traktuje go tak jak zwykły sok. Uwielbia przygotowywać jedzenie dla Ataru, ale chłopak złości ją, kiedy odmawia skosztowania zrobionego przez nią posiłku, bojąc się, że poparzy sobie język. Jedzenie umeboshi sprawia, że Lum popada w stan podobny do alhoholowego upojenia. Nie znosi czosnku. Pomimo wysiłków ze strony innych, aby przekonać Lum o tym, że Ataru nie jest właściwym człowiekiem dla niej i jego nastawienie do niej się nie zmieni, Lum dobrze wie, że tak naprawdę chłopakowi na niej zależy, co już kilkakrotnie udowodnił. To przekonało Lum o tym, że Ataru jest dla niej stworzony.

Relacje z AtaruEdytuj

Ataru-lum

Ataru i Lum

Lum jest bez pamięci zakochana w Ataru i wiecznie zwraca się do niego słowem "Darling" (co w j. ang. znaczy kochanie). Ponieważ uwarza go za męża, gwałtownie reaguje na każdy flirt Ataru z inną dziewczyną, często miotając elektrycznymi promieniami, mimo to, na końcu zawsze mu przebacza. Choć wie, że w głębi serca Ataru dba o nią, to pragnie, aby ten częściej jej to okazywał. Na początku serii, Lum ciągle publicznie okazuje Ataru czułości, często całując go i przytulając, pomimo tego, czy ten ma na to ochotę, czy nie. Swoim zachowaniem irytuje Shinobu (która nadal czuje coś do Ataru) oraz chłopców ze swojej klasy. Później Lum zmienia swoje postępowanie ograniczając się do trzymania ukochanego za ramię, kiedy gdzieś wspólnie wychodzą. Lum stara się być z Ataru cały czas i prawie wszystko robić wspólnie, czy to jeść obiad, czy iść i wracać ze szkoły, czy też wyjść na miasto. Aby spędzać z ukochanym więcej czasu, Lum zapisała się nawet do liceum Tomobiki, co początkowo spowodowało, że Ataru zamarł z szoku. W pierwszych rozdziałach mangi i anime, Lum chciała nawet spać z Ataru (a także szerzyć pogłoski, że ona i Ataru spali razem, a ona jest w ciąży, po to, aby Shinobu była na niego zła), ale Ataru kategorycznie odmówił.

Lum jest uważana za ucieleśnienie nowoczesnej, japońskiej kobiety: pokazuje jak być niezależną i jednocześnie pełnić tradycyjną rolę kochającej żony i matki. Mimo, że Lum ma niezależny umysł, wspiera i kocha Ataru bez względu na to co się dzieje i jakie przygody ich spotykają.